#اعملها_بطريقتك: سفن أب بـ تحيي الإبداع بمجموعة كان زمان - الحياة في كايرو Feature - كايرو 360
 







#اعملها_بطريقتك: سفن أب بـ تحيي الإبداع بمجموعة كان زمان
#اعملها_بطريقتك: سفن أب بـ تحيي الإبداع بمجموعة كان زمان
اصدرت في: 26/08/2015

أكيد شفت الإعلان والهاشتاج، إحنا بـ نتكلم على حملة سفن أب الجديدة #اعملها_بطريقتك؛ وهي حملة عالمية بـ تشجع أي حد أنه يسلط الضوء على أصحاب الأفكار المبدعة والمختلفة من خلال مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة، سفن أب –اللي ارتبط اسمها بالإبداع والاختلاف- طلعت صحيح بفكرة بسيطة، ولكنها مفيدة لكل المبدعين لأننا بقينا في زمن صعب أي حد يطلع بفكرة جديدة ومبدعة.

بنفس روح الإبداع سفن أب قررت طرح مجموعة "كان زمان" وهي عبارة عن ستة تصميمات مختلفة لكان سفن أب في إطار احتفال شركة بيبسيكو بعيد ميلاد ثاني أشهر مشروب بـ تقدمه على مستوى العالم للعام الـ 85. الستة تصميمات بـ تؤرخ الحقب المختلفة اللي مرت بسفن أب من أول العشرينيات ولحد التسعينيات.

 

من أول ظهورها سنة 1929 باسم Bib-Label Lithiated Lemon-Lime Soda، وسفن أب بـ تعبر عن الاختلاف، فطبيعي جدًا أن حملاتها تكون بنفس الاختلاف والابداع، واللي بدورها بـ تحيي أي حد عنده روح الإبداع نفسها في أنحاء القاهرة.

أنت هـ تستفيد إيه من الكلام ده؟ أنت ممكن تكسب هدايا كثيرة من سفن أب لما تجمع الستة تصميمات، تصورهم وتنشر الصورة على الفيسبوك أو الإنستجرام مع الهاشتاج #six7ups، وما تنساش تعمل تاج لـ @7UPEgypt.

زور صفحة سفن أب الرسمية على الفيسبوك علشان تعرف أكثر عن المسابقة، ودوّر على مجموعة "كان زمان" علشان تكسب.

التعليقات
تصويت

Loading...

اكسب! عشاء لفردين في المطعم الياباني توري
اكسب! عشاء لفردين في المطعم الياباني توري
عن الكاتب
كايرو 360
حرر بواسطة:
كايرو 360
تاريخ النشر:
26/08/2015
-