أجمد 8 أماكن تقضي فيهم يوم على حمام السباحة في القاهرة - صحة ولياقة Feature - كايرو 360
 







أجمد 8 أماكن تقضي فيهم يوم على حمام السباحة في القاهرة
أجمد 8 أماكن تقضي فيهم يوم على حمام السباحة في القاهرة
اصدرت في: 25/07/2016

الصيف وجماله وحلاوته وبهجته.. كلنا بنحب الصيف مفيش كلام، بس أكيد مش بنحب الجو ده وإحنا مزنوقين في القاهرة بزحمتها وحرّها معظم الوقت. المهم أنك تفتكر حاجتين مهمين في العيد موجودين في القاهرة: أولهم مافيش زحمة، وثانيهم في فنادق كثيرة بتعرض أسعار مميزة لتقضية يوم على حمام السباحة طول الصيف بدل ما نفضل نحسد أصحابنا اللي بيقضوا الصيف وسط الشمس والبحر والرمل. خلاصة الموضوع أن الصيف وصل، فخلونا نبدأ الاستمتاع به.

 

محمد علي رويال كلوب

هو المكان المعروف باستضافته أفراح وسهرات هايلة، مش بس كده، ومحمد علي رويال كلوب كمان عنده حمام سباحة عظيم تقدر تتفرج منه على المعمار الإسلامي المبهر. تقدر تقضي هناك بيوم كامل على حمام السباحة مع أصحابك وعائلتك بسعر 200 جنيه للفرد.

ريتز كارلتون النيل

لو نفسك تقضي يوم ممتع على حمام سباحة في قلب القاهرة، عليك وعلى ريتز كارلتون. ادفع 1400 جنيه لفردين واستمتع بحمام سباحة ريتز كارلتون النيل الضخم مع كابينة مجهزة بالكامل ومكسرات وفواكه موسمية ومشروبات غازية وكمان تقدر تدخل المنتجع الصحّي. الفندق كمان بيعرض باقات إضافية للأكل لفردين سعرها 600 جنيه للسي فوود أو 500 جنيه للمشويات علشان تقدر تستمع بيوم مثالي. لمعلومات أكثر اتصل على 0225778899.

 

مينا هاوس

لو عايز تقضي يوم للذكرى على حمام السباحة وسط إطلالة جميلة، مينا هاوس هو المكان المناسب. ادفع 350 – غير شامل غرفة – واستمتع بحمام سباحة مينا هاوس العملاق مع وجبة لذيذة، أو 700 جنيه لغرفة ثنائية وبرضه شاملة وجبة. للاستعلامات والحجز، اتصل على 02-3377-3222.

 

كونراد

استغل أجازة العيد واستمتع بمنظر النيل ووسط البلد وأنت بتعوم في حمام سباحة فندق كونراد. ممكن تقضي يوم على حمام السباحة مقابل 708 جنيه، وكمان تقدر تستخدم الساونا والجيم واللوكرات. لمعلومات أكثر عن العرض، اتصل على 02-2580-8000.

 

فيرمونت نايل سيتي

مع حمام سباحة فيرمونت نايل سيتي الموجود فوق روف الفندق وإطلالته الرائعة على القاهرة كلها – واللي أماكن قليلة في القاهرة بتقدر توفر مكان زيه – تقدر تقضي يوم عليه وتستخدم الساونا وغرفة البخار. لمعلومات أكثر عن أسعار فيرمونت، اتصل على 02-2461-9494.

 

سوفيتيل الجزيرة

يمكن حمام سباحة سوفيتيل مش أحسن اختيار للسباحين المحترفين، لكن حمام السباحة الإنفينيتي يعتبر من أحلى الأماكن للاسترخاء خصوصًا مع الإطلالة الرائعة على النيل. ممكن تحجز غرفة بسعر +600 جنيه وتستمتع بواحد من أحلى حمامات السباحة الموجودة في القاهرة.

 

سيزونز كانتري كلوب

يمكن للوهلة الأولى سيزونز كونتري كلوب مش أول مكان هيخطر على بالك لتقضية يوم على حمام السباحة، لكن الأكيد إنه مكان هايل للاستمتاع بوقت لطيف مع عائلتك. ادفع 200 جنيه واستمتع بيوم على حمام السباحة، ولما تروح ننصحك تشوف الأكل في المطعم. لمعلومات أكثر اتصل على 02-3838-7389.

 

سقارة كانتري كلوب

أخر مكان معانا يعتبر من أحسن حمامات السباحة من ناحية الأسعار، سقارة كانتري كلوب بيقدم عرض مميز لتقضية يوم على حمام السباحة بسعر 230 جنيه للفرد. صحيح الغرف الموجودة في الكلوب مخصصة للأعضاء فقط، لكن تقدر تستمتع بيوم على حمام السباحة شامل وجبة غداء.

التعليقات
تصويت

Loading...

اكسب! عشاء لفردين في المطعم الياباني توري
اكسب! عشاء لفردين في المطعم الياباني توري
عن الكاتب
كايرو 360
حرر بواسطة:
كايرو 360
تاريخ النشر:
25/07/2016
-