فيفا مي: العناية الكاملة بالجمال الداخلي والخارجي تحت سقف واحد في كونكورد بلازا مول - صحة ولياقة Feature - كايرو 360
 







فيفا مي: العناية الكاملة بالجمال الداخلي والخارجي تحت سقف واحد في كونكورد بلازا مول
فيفا مي: العناية الكاملة بالجمال الداخلي والخارجي تحت سقف واحد في كونكورد بلازا مول
اصدرت في: 16/11/2014

بانتشار وسائل الإعلام والاتصال في العالم، بقى سهل جدًا أن توصل لِك آخر أخبار الموضة وفن التجميل؛ وللأسف أصبح التركيز موجه على الجمال الخارجي بشكل كبير، لدرجة أن معظمنا نسي تمامًا أن جمال وصحة الروح بـ تنعكس على جمال الصورة. بعكس صالونات ومراكز التجميل اللي بـ تقدم كل ماله علاقة بالشكل الخارجي بس، فيفا مي - VeeVaaME في كونكورد بلازا مول بالقطامية بـ يقدم مفهوم مختلف تمامًا.

"فيفا مي" مش بس بـ يوفر خبراء متخصصين في فن التجميل، ده بـ يساعدك كمان على إبراز جمالك وتوازنك الداخلي بتوفير مجموعة من الأنشطة المختلفة بالحجز المسبق زي اليوجا والزومبا، ده غير أنه متوفر فيه جلسات شخصية لمدة 90 دقيقة مع مدربة الحياة "نيللي ياسين"، الحاصلة على شهادات معتمدة في المجال. وبالإضافة لاهتمامهم بالمعنى الأعمق للجمال، "فيفا مي" بـ يؤمن بالتخصص في فروع التجميل المختلفة؛ فبـ يستضيف مجموعة من أشهر الأسماء في كل تخصص علشان تقدم خدماتها المتميزة كفرق عمل قائمة بذاتها تحت سقف واحد.

على سبيل المثال رويال سبا – Royal Spa وهو اسم مشهور في مجال العناية بالأظافر وتجميلها، له مساحة خاصة في "فيفا مي" بـ يوفر فيها خدماته اللي مش موجودة في صالونات التجميل المعتادة، لأنهم بجانب تميزهم في الجانب التجميلي، بـ يهتموا بصحة الأظافر أولًا، يعني أبسط برامج الـ Nail Spa واللي بـ يمتد للعناية باليدين أو الساقين، بـ يشمل تحديد نوع الأظافر (ناعمة – متوسطة – صلبة) وعلى أساسه بـ يتحدد طريقة العلاج بمجموعة من مستحضرات ماركة أليساندرو Alessandro الفخمة، واللي متوفر منها طلاءات للأظافر بألوان عديدة مناسبة لكل الأذواق.

أما بالنسبة لجمال البشرة، فبمساعدة مجموعة من مستحضرات بايوسفير Biosphere السويسرية، واللي مصنوعة من مواد طبيعية بتكنولوجيا متطورة، خبير التجميل اللبناني عادل حسين هـ يساعدك على تقييم ومعرفة نوع بشرتك، وعلى أساس التقييم ده هيتم عمل برنامج علاجي لها وللحفاظ على نضارتها.

من الخدمات الموجودة في "فيفا مي" تركيب رموش صناعية، ولكن بطريقة متطورة وعملية أكثر؛ فبعد تحديد الأماكن اللي هـ يتم فيها تكثيف الرموش واللي بـ تختلف من شخص لآخر، خبيرة التجميل بـ تقوم بوضع خصل رموش صناعية على الرموش الطبيعية. وبعكس الطريقة التقليدية اللي بـ يظهر فيها أثر الصمغ اللاصق في الشكل النهائي، بـ يتم استخدام لصق بنفس لون الرموش لشكل أكثر طبيعية، وبـ تبقى الرموش موجودة لمدة تصل لأسبوعين، بعدها ممكن يتم تكرار التركيب مرة أخرى.

وزي ما بـ يضم "فيفا مي" أشهر الأسماء في عالم التجميل، "فيفا مي" فاتح بوتيك بـ يستضيف فيه أشهر أعمال مصممي الأزياء المصريين المتميزين، زي "ندى أكرم" بـ تعرض مجموعة من القطع المتميزة واللي بـ تنفرد بحيوية ألوانها وأفكارها المبتكرة، "زام" بمجموعة مختلفة جدًا من الحقائب والمنتجات الجلدية، ومن المعروضات المميزة، نظارات "شوود – Shwood" واللي بـ يميزها أنها مصنوعة يدويًا من الخشب الطبيعي. وبما أن فيفا مي مختلف عن أي مكان ثاني، فهو بـ يتيح لمقتني حقائب وأحذية الماركات العالمية أنهم يعيدوا بيعها من خلال البوتيك حسب حالتها، وده في حد ذاته شيء جديد بالنسبة لنا في مصر.

كل اللي إحنا قلناه ده يعتبر جزء صغير بالنسبة الأسماء الثانية والخدمات المختلفة اللي بـ تقدم تحت سقف "فيفا مي"، ففيه كمان الـ Flash Tatto المؤقت واللي متوفر منه أشكال وألوان مختلفة، وطبعًا الخدمات المختصة بالعناية بالشعر من أول صحته حتى التسريحات والتلوين، واللي أسعارها تعتبر معقولة جدًا بالنسبة لجودة المستحضرات المستخدمة والنتيجة النهائية.

مزيد من الصور
  • فيفا مي: العناية الكاملة بالجمال الداخلي والخارجي تحت سقف واحد في كونكورد بلازا مول
  • فيفا مي: العناية الكاملة بالجمال الداخلي والخارجي تحت سقف واحد في كونكورد بلازا مول
  • فيفا مي: العناية الكاملة بالجمال الداخلي والخارجي تحت سقف واحد في كونكورد بلازا مول
التعليقات
تصويت

Loading...

اكسب! عشاء لفردين في المطعم الياباني توري
اكسب! عشاء لفردين في المطعم الياباني توري
عن الكاتب
دينا مختار
حرر بواسطة:
دينا مختار
تاريخ النشر:
16/11/2014
منسق تحريري.. الشخص اللى تلاقيه قاعد لوحده على القهوة الصبح بدري بـ يتفرج على الخلق، سيب لها قلم وورقة فاضية هـ ترجع تلاقيها إما كاتبة قصة قصيرة أو راسمة باب شعبي قديم، تطلعها من وسط مليون بلبسها المنقوش فى منقوش.