مش دائمًا كمحررين كايرو 360 نكون بنلف بنقرر ندخل محل شكله عجبنا من بره، أيه أم بي أم – AM PM، لفت نظرنا في فرع الزمالك وقررنا أننا ندخل نكتشف، واللي كنا لسه كاتبين عنه مقال بس عن فرع سيتي ستارز. المنيو مليان أكلات متنوعة ما بين ساندويتشات وعصائر فريش ووجبات عادية والمميز أن كل وجباتهم صحية وخفيفة.

المكان مقسم لدورين، الدور الأرضي واللي فيه حوالي 3 ترابزات، والدور الثاني اللي فيه برضه نفس العدد بالضبط، قررنا نقعد فوق، مافيش دقائق جاء لنا الجرسون فطلبنا من المقبلات سلطة Hawaiian Chicken بـ 45 جنيه، وطلبنا The Asian Salmon بـ 99 جنيه، وWestern chicken and rice بـ 49 جنيه.

السلطة جت أول حاجة وكان حجمها كبير جدأ ومكونة من أناناس ولوز ويمسم وخص وقطع دجاج شرائح مع صوص مليونيز عليه ليمون، الطعم بشكل عام كان تحفة بس قطع الأناناس كانت قليلة وصغيرة ونسبة الخس لباقي الطبق كانت كبيرة جدًا، كمان الصوص لو بقى أخف شوية ومسكر أكثر يكون عليه ليمون أكثر مثلًا أو برتقال أو دبس رمان الموضوع كان هيبقى أحلى وأحلى. بعد فترة نزلت لنا الأطباق الرئيسية السالمون كان فريش ومستوي تمام برغم أن حجم كان صغير جدًا، بس ممكن يكون زيادة عن اللزوم لبعض الناس، والترياكي الصوص مع السمسم معاه كان حكاية، مشكلتنا الوحيدة أن الجلاس نودلز كانت نية شوية ومقرمشة زيادة عن اللزوم بالنسبة لنا، ما استمتعناش بيها. برضه الـ Western chicken كان حلو جدًا ومتوازن، الدجاج كان شارب الصوص، صحيح الرز كان بلا نكهة شوية بس الطعم ككل مقبول. اللي ماكنش مثبول بالنسبة لنا ساعتها أن ماكنش فيه أي عصائر فريش خالص من اللي موجودة في المنيو، ولا حتى حلو على حسب كلام الجرسون، فقولنا نختم بآيس كريم بالزبادي 20 جنيه، بس كان من غير أي صوص خالص وده طبعًا برضه ضايقنا جدًا، واللي ضايقنا أكثر أننا لما اتكلمنا مع صاحب المكان قال لنا ممكن أحط لكم عليه صوص كارميل وأم أند إمز، طيب ما كان من الأول حضرتك، غير أننا كنا قاعدين في الدور الثاني بعد تقديم الأكل الجرسون اختفى، لدرجة أننا نزلنا بنفسنا نحاسب ونطلب الآيس كريم.

للأسف زيارتنا هناك ماكنتش موفقة مافيش عصائر أو حلو مع إختفاء الخدمة، نتمنى أنهم يهتموا بالمكان أكثر من كده ويرجعوا مستواهم بتاع زمان.