The Definitive Guide to Living in the Capital , Cairo , Egypt

كافيهات

اختيارات كايرو 360: أساتذة الآيس كريم في القاهرة لسنة 2019

اختيارات كايرو 360: أساتذة الآيس كريم في القاهرة لسنة 2019

5 محلات مميزة في القاهرة تشتري منهم حلويات رمضان

موضوع مميز

في رمضان زي ما الفطار له حساب، الحلو كمان له حساب. القاعدة ماتحلاش من غير…

بسبوسة بلح الشام +11

حلويات نصار.. أجمل حلويات سوريا في وسط البلد

كالعادة بعد الفطار في رمضان، بييجي الحلو. ومن فترة سمعنا عن محل حلويات سوري اسمه…

بسبوسة تارت +7

"بايك" حسين وعبد الرحمن.. قهوة بريحة السبعينيات

موضوع مميز

وعلى رأي المثل .. الرزق يحب الخفية، وهوه ده تحديدًا اللي عمله اتنين شباب مصريين…

70's coffee bike بن +4

أفضل 6 كافيهات في القاهرة لخروجة مميزة في عيد الحب

موضوع مميز

كتير مننا يوم الفلانتين بيحبوا يخرجوا ويقضوا وقت ممتع ولذيذ مع اللي بيحبوهم، لكن علشان…

Place 2 Be إيتوال +10

5 كافيهات على قد الميزانية تقدر تحتفل فيهم برأس السنة

موضوع مميز

كتير مننا بيدور على كافيه أو مكان يحتفل فيه برأس السنة وميكونش غالي أو أسعاره…

DUO cafe التجمع الخامس +7

مطعم وكافيه Place 2 Be: تجربة إيجابية في شارع 9

أحياناً بنكون محتاجين نفصل، ونلاقي مكان مميز نقعد فيه ونرتاح ونبعد عن كل المشاكل والدوشة،…

Place 2 Be المعادي +5

سبرتاية... اعمل قهوتك بنفسك في الدقي

كنا بندور على حاجة جديدة في القاهرة، وبالصدفة وقع قدامنا كافيه اسمه "سبرتاية" وشعاره (اصنع قهوتك بنفسك).…

الدقي حلويات +5

لقعدة حلوة ماتتنسيش... أحلى 7 أماكن في القاهرة

موضوع مميز

القاهرة مليانة كافيهات ومطاعم، لكن للأسف مش كلها بتوفر لنا قعدة مريحة تخلينا مبسوطين، علشان…

آيس كريم أماكن +11

إيتوال الدقي... قعدة مريحة ومنتجات مميزة وشوية سلبيات

بتجمعنا علاقة طيبة مع إيتوال من زمان، لما كان فرعه الأشهر في الإسعاف، لكن مع…

أعياد ميلاد إيتوال +7

لعشاق الحلويات... 5 أماكن لازم تجرب منتجاتهم في القاهرة

موضوع مميز

وهو مين ما بيحبش الحلويات؟ لكن السؤال اللي بيطرح نفسه.. إيه الأماكن اللي بتقدم لنا…

تروفا جاتوه +7

تقييمات المستخدمين

suzan

مكتبة مصر: جنة كتب حقيقية ومكان مريح للأعصاب في الجيزة عاوزة جدول دروات اللغة الأنجليزية والبوسي ماس

SandroSamy

Rooftop Garden at Karvin Hotel: Chill Heliopolis Bar and Shisha Hangout The place is miserable by all means As per my experience first visited the place was unclean and…

Heba Moenis

Allora Gelateria Amazing ice cream shop in Road 9. Great location with wide variety and great quality of ice cream...

user pic
endawe

بث مباشر: محاولة سينمائية غير موفقة لمناقشة قضايا المجتمع *لما تكتبوا مقال وتسموه نقدي تبقوا تقدموا نقد للفيلم مش هجوم وخلاص .. كاتبين السيناريو بعيد عن الملل…

Asser Ismael Hamdy

DessART It is closed a year ago.

أجمد 10 كافيهات في القاهرة لقعدة حلوة في العيد

موضوع مميز

العيد مايكملش إلا بخروجة حلوة مع الأصحاب سواء بعد الصلاة أو تاني أو تالت يوم…

آيس كريم أكل خفيف +8

ليالي رمضان أحلى في.. قهوة الفيشاوي

موضوع مميز

"قهوة الفيشاوي" هي البيج بوس بتاع القهاوي في القاهرة، من أكتر من 250 سنة و"الفيشاوي"…

الحسين الفيشاوي +8

تورتينا: "رواني" على كيف كيفك في رمضان

كل سنة في رمضان العيلة بتتجمع بعد الفطار على طبق الحلو، والسنة دي تورتينا ما…

تورتينا تورتينا المعادي +6

اختيارات كايرو 360: أفضل أماكن اللاونج في القاهرة لعام 2018

موضوع مميز

لما بنزهق من الخروجات التقليدية، بنحب نجرب مكان يكون فيه أكل، وفي نفس الوقت يشبه…

أفضل أماكن اللاونج أفضل الأماكن +6

اختيارات كايرو 360: أجمد محلات الآيس كريم في القاهرة لعام 2018

موضوع مميز

الآيس كريم يا جماعة! الأكلة الوحيدة اللي بتقدر تبسطك في أي وقت سواء في الصيف…

آيس كريم أفضل أماكن الآيس كريم +5