-
34 ش ميشيل باخوم
-
عالمي
-
Angie El Batrawy
ومن الأطباق الرئيسية سكالوب (60 جنيه) وستيك بيف مع السلامون بصوص الليمون (60 جنيه)، مع الأطباق الرئيسية لك اختيارين من خمسة: أرز أو باستا أو بطاطس بيوريه أو محمرة، ومن الساندويتشات اختارنا الشيش طاووق (20 جنيه) اللى بـ ينزل معاه بطاطس محمرة أو خضار سوتيه.
طبق الستيك بيف المقطع شرائح مع السلامون كان اختراع، المزازة اللى فى السلامون مع صوص الليمون وطعمهم لما تمزجه بالستيك كان رائع، والصوص كان مضبوط، الخضار السوتيه كان عادي مش مميز قوي والبطاطس البيوريه والمحمرة كويسين. والسكالوب كمان كان عادي بس لطيف.
ساندويتش الشيش طاووق اللى المفروض ما يكونش فيه أى مفاجآت لأنه طلب تقليدي طلع أكبر مفاجأة مخيبة بالنسبة لنا، قطع الفراخ جاءت لنا مشوية بزيادة لدرجة أنها “خشبت” ونشفت وكان فيها أجزاء ملسوعة، ما كناش بـ نأكل فراخ، كانت قراميش مافيهاش ريحة الفراخ، وكمان حسينا بوجع في بطننا بعد ما خلصنا لأننا كنا مضطرين نأكلها من الجوع!
علشان نهدي الدنيا شوية ونتغلب على برد المكان اللى بره اللى كنا فيه طلبنا حاجات تعطينا طاقة شوية، طلبنا من الحلويات كريب نوتيلا (22 جنيه) ومن المشروبات موكا (13 جنيه) وكوكيز فرابيه (14 جنيه)، الكريب كان لطيف ومعمول على شكل مثلثات صغيرة وكمان الكوكيز فرابيه، اللاتيه اللى ما كانش مميز بالنسبة لنا.
فيه إنترنت Wi-Fi فى المكان، وعلى طول زحمة لأن زي ما قلنا كله شباب، المكان لطيف لكن محتاج تضبيط فى حاجات كثيرة أهمها الخدمة، ودي مش حاجة يستهان بها، وكمان الأكل اللى بـ يكون ملسوع لأنه مش واجهة للمكان، فى إمكانية المكان ده أنه ينافس بس لو راعى النقاط دى.
أكتب تقييم
مقترح
الحياة في كايرو
مش الثانوية العامة بس.. دليلك الكامل لأفضل المدارس المتاحة بعد الإعدادية 2026 والشروط المطلوبة لكل مدرسة
البكالوريا المصرية التعليم +10
الحياة في كايرو